Wednesday, December 21, 2005

Interbiu

Aku : Assalamualaikum! Gud mornin!
Penemuduga :Walaikumussalam! Good....
Aku : Ehemehem......
Penemuduga : So you can start lah!
Aku : Mmmmmm.......my name is bla..bla...blaaaa, 3 years blaaaa......,now work at.......
Penemuduga : Masa first job tuh awak buat aper?
Aku : Buat system...bla..bla...asyik tukar fikiran...bla...bla....
Penemuduga: Kenapa nak cari kerja baru?
Aku : Sebab...sebabb....aaaa.......nak cari gaji yg lebih tinggi...more exposure....dlh hati(bosan, benci kat kompeni)
Penemuduga: Ooooo...kompeni nih...banyak nih...bagus sini...sana bagusss......
Aku :Dlm hati (Uish best nyer).
HR : Berapa gaji awak nak.
Aku : Nak banyak.
HR : Banyak mana?
Aku : lebih kurang......
HR : Berapa minimum tuh?
Aku : aaaa.......
Penemuduga: OK, terima kasih, kalau berjaya nanti kitaorang call.

* Tahun nih aku banyak pi interbiu. Dialog dia atas tuh adalah imaginasi aku selepas aku kena intebiu semalam.
* Bini aku rasa aku boleh bejaya dlm interbiu semalam, aku tak rasa apa-apa, cuma harap jer lebih.

4 comments:

Digitalite said...

kalo bini rasa tuh, biasanya betui lah kot...

pizli.mw said...

semoga berjaya najib!

scabbers said...

all the best, najib! :)

Anonymous said...

tetiba teringat interview ngan jpa dulu..kah2.habis la kalau depa tau hal yg sebenarrr.....mgkin aku still tanam anggot tak pon jadi tech kilang..