Thursday, December 15, 2005

Sampah Yg Ditinggalkan

Sebenarnya aku tak kisah sangat pasal nak membersihkan sampah nih. Lagipon somtimes memang kita kan membuat sampah , dan kita akan bersihkannya tapi kat kompeni nih, ader org yang tinggalkan sampah yang memang susah nak dibetulkan oleh org lain, dan yg menjadi mangsa adalah pekerja-pekerja yang tertinggal, sebab masa apply kerja lain tak dapat.

So sebenarnya kisah aku, pasal sistem yang dibuat sebelum kedatangan aku kemari. Lepas 3 tahun sistem berjalan so ok lah, bug pon namp[aknya semakin berkurangan, tetapi pada hakikatnya lobang-lobang sikit punya banyak kat dalam, tak nampak sebab tak ada org cari pon. So benda macam nih amatlah kritikal. Masa nak buat sistem janji vendor bukan main manis, tapi dah lama banyak pulak user nih komplen kat aku, so aku pon balas balik "apasal dulu tak cakap?". Dia menjawab, "dulu sudah cakap tapi diorang buat lain" hahhh sudahhh. Macam mana nih? Aku dah baru setahun jagung, selok-belok sistem pon belum mahir, inikan nak memandai bantai vendor, so terpaksalah aku ikut ja apa yg dioffer oleh vendor. Tetapi lama kelamaan nampak mcm vendor nih main buat halai-balai ja dgn sistem nih, kalau siap pon mesti ada yg nak kena betuikan balik. Dah sembilan bulan dah aku kat sini tapi aku rasa mcm semalam aku join, dan hari nih aku rasa nak blah sebab sampah nih aku nak kena bersihkan, tapi taktau mcm mana. Kalau aku diberikan sistem nih, so bagi vendor tu blah, so ramailah kaum kerabatku akan aku tarik masuk untuk tolong aku. Tapi kalau dak aku lah yg blah.

Sejak akhir-akhir ni member-member kat sini pon semakin aktif jobstreet, siap umumkan pulak tuh kalau dah apply, dpt belum lagi. Aku pon sama, keadaan tak menentu kat sini, aku pulak tak tentu hala, year end dah dekat nak closing account lagi, aku nak kena check system lagi, nak check bugs lagi, nak ....ahalalala banyaknyer kerja yg boring. Ker aku takleh multitasking, dulu tempat lama ok. Serious kat sini memang lain. Ujian nih ujian...........ya ALLAH murahkanlah rezeki aku.


* Agaknya aku skrg tgh diuji kot? ker memang ini dah rezeki aku. yang mana satu ah.
* Kalau nak blah kang org ckp aku nih lari dari problem, rugi kompeni besaq, kalau tak blah aku yg pening.

1 comment:

pizli.mw said...

agaknya semua org bermasalah dgn company la skrg ni ye? semua orang kena ujila skrg ni..